Кант і трансцендентальна філософія
Kant and Transcendental Philosophy
На головну

Home
Про проект

About Project
Анонси

Events Calendar
Корисні посилання

Useful links
Персоналії

Personalities
Публікації

Publications
Коментарі

Commentaries
Переклад

Translation
Рецензії

Reviews
Бібліотека

Library

Kritik der reinen Vernunft (B)

Der Transscendentalen Analytik / Трансцендентальної аналітики
Erstes Buch / Перша книга
Die Analytik der Begriffe / Аналітика понять

Ich verstehe unter der Analytik der Begriffe nicht die Analysis derselben oder das gewöhnliche Verfahren in philosophischen Untersuchungen, Begriffe, die sich darbieten, ihrem Inhalte nach zu zergliedern und zur Deutlichkeit zu bringen, sondern die noch wenig versuchte Zergliederung des Verstandesvermögens selbst, um die Möglichkeit der Begriffe a priori dadurch zu erforschen, daß wir sie im Verstande allein, als ihrem Geburtsorte, aufsuchen und dessen reinen Gebrauch überhaupt analysiren; denn dieses ist das eigenthümliche Geschäfte einer Transscendentalрhilosophie; das übrige ist die logische Behandlung der Begriffe in der Philosophie überhaupt. Wir werden also die reinen Begriffe bis zu ihren ersten Keimen und Anlagen im menschlichen Verstande verfolgen, in denen sie vorbereitet liegen, bis sie endlich bei Gelegenheit der Erfahrung entwickelt und durch eben denselben Verstand, von den ihnen anhängenden empirischen Bedingungen befreiet, in ihrer Lauterkeit dargestellt werden.

Під аналітикою понять я розумію не аналіз понять або звичайний у філософських дослідженнях спосіб розкладати наявні поняття за їх змістом та прояснювати їх, а мало ще випробуване розкладання самої спроможності розсудку, для того щоб дослідити завдяки цьому можливість понять a priori, відшукуючи їх саме в розсудку як місці їх народження і аналізуючи чисте вживання розсудку взагалі, бо це є притаманна трансцендентальній філософії справа, все інше є логічним обговоренням понять у філософії взагалі. Відповідно ми прослідуємо за чистими поняттями до їх перших зародків та початків у людському розсудку, в яких вони лежать готовими, поки вони нарешті не розвинуться при нагоді досвіду і завдяки тому ж самому розсудку, звільнившись від пов’язаних з ними емпіричних умов, постануть у всій своїй чистоті.